Wie is er niet groot geworden met ‘Twee emmertjes water halen, Berend botje en Ik zag twee beren broodjes smeren’ ?
Anderhalf jaar geleden zaten Rick van Schooten (Managing Director van Sony Music), Frank Jan Horst (General Manager Blooming media) en Carine Voshaar (kindermarketing professional) samen aan tafel. Met een achtergrond in het ontwikkelen van content voor kinderen zagen ze iets dat ontbrak in het huidige aanbod, een kinderprogramma voor kinderen van 0-5 jaar met herkenbare Hollandse kinderliedjes. Door de ontwikkeling van Juf Roos wordt dit gat opgevuld en is er een programma ontstaan dat zowel de fantasie van de kinderen stimuleert als een herkenbare snaar raakt bij de ouders.
Wie is Juf Roos?
Juf Roos woont in een kleurrijke molen waar ze het liefst de hele dag zingt. Echte Hollandse kinderliedjes voor kleine en grote mensen. Juf Roos krijgt iedere dag bezoek van haar buurjongen Gijs. Samen nemen ze je mee naar een fantasiewereld waar de liedjes tot leven komen. Juf Roos is vrolijk, vindingrijk en kan ook nog eens prachtig zingen. Gijs is de buurjongen van Juf Roos, hij is grappig en kan soms een beetje onhandig zijn. Verkleden vindt hij het leukste dat er is. Samen beleven ze iedere aflevering een nieuw avontuur. Doe je mee? Want alles kan in de molen op de dijk.
Waar is Juf Roos te zien?
Juf Roos is tijdloos, herkenbaar en overal te vinden. Het programma is vanaf 5 oktober te zien op RTL Telekids (ma-vr/09.55). Tegelijkertijd gaan de website en app live (met o.a. spelletjes, liedjes en kleurplaten) en zijn alle afleveringen beschikbaar op het Juf Roos YouTube kanaal. De afleveringen duren vijf minuten en zijn erg leuk om samen te kijken en mee te zingen.