Flavor Vapes, fabrikant van elektronische sigaretten, gebruikt een jonge moeder in haar reclame die de rook van haar elektronische sigaret bewust de kinderwagen inblaast.
Kennelijk wil Flavor Vapes suggereren dat de rook van elektronische sigaretten niet schadelijk is voor kinderen. KWF Kankerbestrijding reageert woest.
Zo wijst KWF Kankerbestrijding erop dat het in de reclame niet duidelijk is dat de rook afkomstig is van een elektronische sigaret. Fleur van Bladeren van KWF vindt het verschrikkelijk.
"Het lijkt of de moeder bewust tabaksrook in de kinderwagen blaast en alsof het normaal is om te roken in de aanwezigheid van kinderen. Flavor Vapes wijst er echter op dat de moeder waterdamp uitblaast, geen sigarettenrook. Toch overweegt KWF een klacht in te dienen bij de Reclame Code Commissie. Bekijk hier de bewuste reclame:
Wil je meer weten over roken en andere gevaren tijdens (en na!) de zwangerschap? Bekijk dan onze Infotheekpagina