Lucky No 7 is een nieuw Nederlands merk opgezet door een Nederlandse moeder. Hoe moeilijk was het om een eigen merk en webwinkel te beginnen? Valt het hectische leven van een (startende) ondernemer te combineren met een druk gezinsleven? En zo ja, hoe dan? Risma Bachoe weet het antwoord en vertelt ons graag meer over haar webwinkel en kledingmerk Lucky No. 7.
Kun je iets meer vertellen over jezelf ?
Ik ben Risma Bachoe en founder van Lucky No.7. Ik woon sinds een paar jaar met mijn man Reinder en kinderen Dewi (3jaar) en Sem (1jaar) in Almere Poort. Ik ben afgestudeerd aan het Amsterdam Fashion Institute, richting fashion management (inkoop). Vanaf het moment dat ik aan mijn opleiding begon had ik een droom: een eigen label opzetten.
Hoe kwam je op het idee van Lucky No.7 ? Wat is het verhaal hierachter?
Mijn zoontje is geboren op 07-07-2013. Toen hij 3 weken oud was kreeg hij een hersenvliesontsteking. Dit waren emotionele tijden. Gelukkig is hij er goed bovenop gekomen en is het vrolijk mannetje! Sindsdien sta ik wel heel anders in het leven, carrière en ambitie zijn leuk, maar gezondheid en familie zijn het allerbelangrijkst en gaan voor alles.
Na mijn zwangerschapsverlof, op 7 oktober 2013, werd mijn functie binnen het retail bedrijf waar ik destijds werkzaam was, opgeheven. Dit was het punt waarop ik dacht: “het is nu of nooit!” Ik heb altijd al een eigen label willen starten, en nu was er de tijd en ruimte voor! Vanaf dat moment kwam ik er ook achter dat het getal 7 steeds terugkeerde in mijn leven. Heb je even de tijd, daar komt ie: 07-07-2013 geboorte Sem, 7 jaar samen met mijn vriend, 7 oktober werd mijn functie opgeheven, 7 april officiële inschrijving bij de KvK, 7 in mijn kentekenplaat, de stylist met wie ik samen werk heeft ook iets met het getal 7; haar man, zoon en zijzelf zijn jarig op de 7e, 17e en 27e.
Ondanks de positieve en negatieve gebeurtenissen die plaats hebben gevonden op de 7e, kan het niet anders dat 7 mijn geluksgetal is. Vandaar de naam Lucky No.7.
Wat vond je het leukste aan het opzetten van je webwinkel? En het moeilijkst?
Het leukste vond ik de lay out opzet en het uitzoeken van de foto’s. Het verhaal kloppend maken, zoals ik het al die tijd in mijn hoofd had. Het moeilijkst vond ik het installeren van betalingssystemen, seo en html. Dit waren allemaal nieuwe werkzaamheden waar ik geen ervaring mee had. Al doende leert men!
Hoe stel je je collectie samen? Waar haal jij je inspiratie vandaan?
Ik start met een thema dat ik in gedachte heb en de artikelen die ik graag in de collectie wil gebruiken. Daarna kijk ik naar de trends voor komend seizoen en kijk ik welke vormen, stoffen, kleuren en prints eventueel geschikt zijn voor mijn thema. Wanneer de kleuren en vormen bekend zijn, start ik met schetsen en zoek ik plaatjes van details zoals knoopjes, stiksels, printtechnieken etc. Ik vind het belangrijk dat het gehele plaatje klopt. Duurzaamheid en hoogwaardige kwaliteit stoffen zijn dan ook erg belangrijk. Er hangt toch een prijskaartje aan het artikel, dus dan moet het ook dubbel en dwars waard zijn!
Jij ben een moeder, vrouw en momtrepreneur. Hoe combineer je werk en privé? Hoe ziet bij voorbeeld je werkdag uit?
Ik werk fulltime aan mijn eigen bedrijf en zorg daarnaast voor mijn kinderen. Maandag is het papa dag, dus dan kan ik de hele dag ongestoord werken. Mijn dochtertje gaat 2 dagen naar de crèche, en mijn zoontje 1 keer in de 2 weken. Wanneer mijn kinderen thuis zijn probeer ik zoveel mogelijk tussen het middagslaapje te werken en s ’avonds. Dewi en Sem zijn vroege vogels, dus standaard om half 7 s’ochtends zitten wij gezellig met z’n allen beneden voor de tv! Masha & de beer zijn dan ook favoriet op de vroege ochtend!
Waar ga je altijd met je kinderen heen in je eigen woonplaats? Wat is bij voorbeeld je favoriete speelplek, park of restaurant ? En waarom?
We gaan graag met de kinderen naar het klokhuis bij ons in de buurt. Het is ruim omgezet met diverse speeltoestellen, de kinderen kunnen hier heerlijk spelen. Daarnaast gaan we ook graag naar het Stadslandgoed de Kemphaan in Almere. Naast Stichting AAP is er een landgoedwinkel, een jungle tuin met schildpadden, vissen en vogels en nog veel meer. De kinderen vinden het hier geweldig!
Wat vind je leuk in het runnen van je eigen business?
Ik doe wat ik leuk vind en ik ben onafhankelijk. Omdat een eigen onderneming opzetten ook voor mij nieuw terrein is leer ik elke dag weer wat nieuws, en die uitdaging heb ik ook nodig. Ik ben erg leergierig en ambitieus. Daarnaast kan ik mijn werk en privé goed combineren en heb ik veel quality –time met het gezin, wat ideaal is. Wie wilt dat nou niet?
Als je je leven zou kunnen terugdraaien, wat zou je dan anders hebben gedaan?
Niets. Sommige dingen in het leven gebeuren met een reden. Ik ben gelukkig met het leven dat ik leid en heb geleerd van mijn fouten, dit maakt mij dan ook tot de vrouw die ik vandaag de dag ben.
Hoe zie je Lucky No.7 over 2-3 jaar?
Lucky No.7 is momenteel verkrijgbaar via www.luckyno7.nl en www.thiscoolkid.com en binnenkort bij littletrenderboutique.com in Canada! Daarnaast zijn we nog met een aantal online webshops en fysieke winkels in gesprek. Graag zou ik collectie internationaal willen verkopen via webshops en fysieke winkels. Ik ben begonnen met een kleine collectie bestaande uit tops en broeken tot maat 92.
Ik wil de collectie uitbreidden naar verschillende soorten producten waaronder accessoires. Ik zou ook graag de maten willen uitbreidden en daarin de splitsing willen maken tussen newborn, mini en boys. Ik zeg werk aan de winkel!
Welk advies zou je moeders mee willen geven die ook hun eigen webwinkel willen starten?
Doen! Het is niet zo dat je je webwinkel opent en er meteen honderden klanten zijn. Daarnaast moet je ook flyeren, meedoen aan events en veel aan social media doen om naamsbekendheid op te bouwen. Maar doen wat je leuk vind en waar je passie ligt is al een goede basis. Het runnen van een webshop is een hele uitdaging, maar ik vind het geweldig!
Website : www.luckyno7.nl
Twitter : twitter.com/7enrocks
Facebook : www.facebook.com/7enrocks
Andere bezoekers vonden dit ook interessant:
Mama achter de website: Mirjam van Rijn (Uktuktuk.nl)
Mama achter de webwinkel : Daphne Engelke ( Be-Flowerd.nl )
Mamas achter de webwinkel : Ellen en Annelies Blom (Juffrouwblom.com )
Mama achter de webwinkel : Janita Dijkstra (Boefjespost.nl)
Mama achter het boek : Diana Koster (Perfecte Moeders bestaan niet)
Mama achter de webwinkel : Mirjam van Vliet ( Happybellys.nl )
Mama achter het boek : Irene Easton (MOE is MOE maar voldaan)
Mama achter de webwinkel: Mariska Messink (VillaKaatje.nl)
Mama achter de weblog: Mariska Hidding-vd Meer ( Meer Mariska )
Mama achter de business : Natalie van Gelder (Baby Sensory Nederland)
Mama achter de webwinkel: Anita den Besten (Prematuur.nl)
Mama achter de webwinkel : Joke Feddema (Knuffels à la carte)
Mama achter de webwinkel : Eva den Doelder (Rondom Eva)
Mama achter het boek : Elsbeth Teeling (Relax mama!)
Mama achter de website : Susan Aretz (smulpaapje.nl)
Mama achter de website : Vanesa Alberga (Jufjannie.nl)
Mama achter de business : Monique Tekstra-van Lochem (Antropomo)